Trump je također izjavio da neće biti carina ako se proizvod proizvodi u Sjedinjenim Američkim Državama.
Izloženi carinama
Europska industrija luksuza, koja proizvodi torbice, cipele, razne modne predmete i šampanjce, uvelike je izložena američkom tržištu. Američko tržište smatralo se najboljom nadom sektora za rast ove godine, s obzirom na to da kineska potražnja zaostaje, također zbog carina.
Dionice LVMH-a i Hermèsa, najvećih francuskih tvrtki koje kotiraju na burzi prema tržišnoj kapitalizaciji, pale su za oko 3, odnosno 4 posto nakon Trumpove objave, u skladu s konkurentima u sektoru, uključujući Kering, Pradu i Burberry.
Najveće grupe u sektoru prodaju oko četvrtine svojih proizvoda američkim potrošačima, dok izloženost među manjim brendovima varira, od 14 posto kod tvrtke za gornju odjeću Moncler do 46 posto kod proizvođača sandala Birkenstock.
Analitičari S&P-a u nedavnoj su bilješci naveli sektor luksuzne robe kao jedan od onih koji su najviše izloženi američkim tarifama, budući da tvrtke imaju samo ograničene mogućnosti preseljenja proizvodnje u Sjedinjene Države.
„Ako želite stvoriti tvornicu u SAD-u kako biste prevladali problem s carinama, to je trenutno jednostavno nemoguće... nemate ljude, nemate znanje“, rekla je Bainova partnerica Claudia D'Arpizio na industrijskom događaju u četvrtak.
Izvjestan rast cijena
Analitičari S&P-a u nedavnoj su bilješci rekli da će cijene vjerojatno biti glavni način ublažavanja carina.
Europski proizvođači luksuzne robe, uključujući proizvođača Birkin torbi Hermes, rekli su da bi mogli iskoristiti svoju moć određivanja cijena kako bi nadoknadili troškove bilo kakvih carina, ali analitičari su rekli da neki brendovi možda imaju ograničen prostor za podizanje cijena.
Francuska industrija luksuza zapošljava preko 600.000 ljudi, prema podacima Ministarstva gospodarstva. Italija, koja proizvodi većinu svjetske luksuzne kožne robe, također je uvelike izložena međunarodnoj trgovini. Prema izvješću državne banke Cassa Depositi e Prestiti, modna industrija čini preko 5 posto bruto domaćeg proizvoda zemlje.
Ove dvije zemlje su najveći izvoznici većine luksuzne robe u SAD.
Podaci Ujedinjenih naroda pokazuju da je Francuska 2024. godine u Sjedinjene Države isporučila pjenušavo vino, uključujući šampanjac, u vrijednosti od 890 milijuna eura i rakiju od grožđa, uglavnom konjaka, u vrijednosti od 1,27 milijardi eura. U međuvremenu, Italija je izvezla kožne torbice u vrijednosti od 770 milijuna eura.