"Mislim da ovaj poremećaj uzrokovan umjetnom inteligencijom... uznemiruje investitore u svakoj industriji i potpuno remeti naše poslovanje", rekao je Mark Read, odlazeći izvršni direktor britanske oglašivačke grupe WPP, za CNBC.
AI alati kao prijetnja
Tržište oglašavanja je pod prijetnjom zbog novih generativnih alata umjetne inteligencije koji se mogu koristiti za brzu materijalizaciju sadržaja. Posljednjih nekoliko godina svjedočili smo porastu brojnih generatora slika umjetne inteligencije, uključujući OpenAI-jev DALL-E, Googleov Veo i Midjourney.
U svom prvom intervjuu otkako je najavio odlazak s mjesta šefa WPP-a, Read je rekao da će umjetna inteligencija "potpuno revolucionirati naše poslovanje".
"Umjetna inteligencija će učiniti svu svjetsku stručnost dostupnom svima po izuzetno niskoj cijeni", rekao je na London Tech Weeku. „Najbolji odvjetnik, najbolji psiholog, najbolji radiolog, najbolji računovođa, pa čak i najbolji oglašivači i marketinški stručnjaci često će biti umjetna inteligencija, znate, bit će vođeni umjetnom inteligencijom.“
Read je rekao da 50.000 zaposlenika WPP-a sada koristi WPP Open, vlastitu marketinšku platformu tvrtke koju pokreće umjetna inteligencija.
„Mislim da je to moje nasljeđe u mnogim aspektima“, dodao je.
"Umjetna inteligencija samo je alat"
Strukturni pritisak na kreativne dijelove oglašivačkog poslovanja potiče konsolidaciju industrije, također je primijetio Read, dodajući da će tvrtke morati „prihvatiti“ način na koji će umjetna inteligencija utjecati na sve, od stvaranja kratkih opisa i medijskih planova do optimizacije kampanja.
Izvješće Forrestera objavljeno u lipnju prošle godine pokazalo je da više od 60% američkih oglašivačkih agencija već koristi generativnu umjetnu inteligenciju, a dodatnih 31% navodi da istražuje slučajeve upotrebe te tehnologije.
Izvršni direktor francuskog oglašivačkog diva Publicis Groupe, Maurice Levy, govorio je za CNBC na konferenciji Viva Tech u Parizu.
Napomenuo je da alati za generiranje slika i videa pomoću umjetne inteligencije drastično ubrzavaju proizvodnju sadržaja, dok automatizirani sustavi za razmjenu poruka sada mogu postići „personalizaciju u razmjerima kao nikada prije“.
Međutim, šef Publicisa naglasio je da umjetnu inteligenciju treba smatrati samo alatom koji ljudi mogu koristiti za poboljšanje svojih života.
„Ne bismo trebali vjerovati da je umjetna inteligencija više od alata“, dodao je.
I dok će umjetna inteligencija vjerojatno utjecati na neka radna mjesta, Levy u konačnici misli da će stvoriti više poslova nego što će ih uništiti.
„Hoće li me umjetna inteligencija zamijeniti i hoće li umjetna inteligencija uništiti neka radna mjesta? Mislim da će umjetna inteligencija, da, uništiti neka radna mjesta“, priznao je Levy.
Stvorit će više, a ne manje radnih mjesta
Međutim, dodao je da je „još važnije to što će umjetna inteligencija transformirati radna mjesta i stvoriti više radnih mjesta. Dakle, neto bilanca će vjerojatno biti pozitivna.“
To bi, kaže, bilo u skladu s utjecajima prethodnih tehnoloških izuma poput interneta i pametnih telefona na radnu snagu.
„Bit će više autonomnog rada“, dodao je Levy.
Ipak, Nicole Denman Greene, analitičarka u Gartneru, upozorava da brendovi trebaju biti oprezni zbog izazivanja negativne reakcije potrošača koji su skeptični prema utjecaju umjetne inteligencije na ljudsku kreativnost.
Prema Gartnerovom istraživanju iz rujna, 82% potrošača reklo je da tvrtke koje koriste generativnu umjetnu inteligenciju trebaju dati prioritet očuvanju ljudskih radnih mjesta, čak i ako to znači nižu dobit.