Španjolski trgovac na malo izvijestio je o prihodima od 8,27 milijardi eura (9,44 milijarde dolara) u prvom fiskalnom tromjesečju koje obuhvaća razdoblje od 1. veljače do 30. travnja, što je neznatno manje od 8,39 milijardi eura koliko su predviđali analitičari LSEG-a.
Neto dobit iznosila je 1,3 milijarde eura za tromjesečje, u usporedbi s 1,32 milijarde eura koje su procijenili analitičari.
Tvrtka je također izvijestila o sporijem početku ljetne prodaje, koja je porasla za 6% pri konstantnim tečajevima od 1. svibnja do 9. lipnja u odnosu na rast od 12% u istom razdoblju prošle godine pri konstantnim tečajevima.
Još u ožujku, Inditex je naznačio usporavanje potražnje na početku godine, što je tadašnji izvršni direktor Óscar García Maceiras pripisao neizvjesnosti oko američkih tarifa.
Dionice su pale nakon komentara, a dionica trenutno ostaje u padu od oko 12% u odnosu na vrhunac od 4. prosinca, zaključno s ponedjeljak.
Komentari su stigli nakon što je prodaja Inditexa porasla na godišnjoj razini u četvrtom tromjesečju na 11,21 milijardu, ispunivši očekivanja. To je uslijedilo nakon rijetkog podbačaja prodaje i dobiti u trećem tromjesečju jer su poplave u Španjolskoj utjecale na potrošnju potrošača.
Tvrtka, koja također posjeduje niz robnih marki, uključujući Pull & Bear, Bershku i Massimo Dutti, često se smatra barometrom šireg raspoloženja potrošača.
Također je ostvarila jasnu prednost nad konkurentom H&M-om, koji je u ožujku objavio slabije prihode u prvom fiskalnom tromjesečju nego što se očekivalo, dok prodaja švedskog modnog diva nastavlja padati.
Dva maloprodajna diva ipak se bore s povećanom konkurencijom jeftinijih brzih modnih marki poput kineskih Shein i Temu.