Letovi između SAD-a i Europe nisu bili ovako jeftini u posljednje tri godine, kada su mnoge zemlje tek ukidale pravila iz ere Covid-19.
Cijene su niske čak i za tradicionalno spore kasne jeseni i zimske mjesece izvan velikih praznika.
"Brutalno je popuniti mjesta u ovo doba godine", rekao je Brett Snyder, autor web stranice turističke industrije Cranky Flier.
Prema tvrtki za praćenje letova Hopper, "dobre cijene" karata preko Atlantika do Europe u prosjeku su 578 dolara u studenom, što je pad od 619 dolara godinu dana ranije, piše CNBC.
To je najniža cijena karata za ovaj mjesec od 2021., kada su bile 479 dolara, a većina međunarodnih putovanja bila je u padu zbog pandemije, pokazuju Hopperovi podaci.
U siječnju, nakon praznika na kraju godine, cijene karata za 2025. još su niže: 558 USD u usporedbi s 578 USD za isti mjesec 2024., iako više od 488 USD u siječnju 2022., prema Hopperu.
S druge strane, domaće zrakoplovne karte u SAD-u skuplje su u usporedbi s prošlom godinom u svakom mjesecu od studenog do ožujka.
Mnogi zračni prijevoznici, od Spirit Airlinesa u financijskim problemima do profitabilnog Southwest Airlinesa, prekinuli su letove ili skratili planove rasta za sljedeću godinu, što je pomoglo da cijene karata u SAD-u ostanu čvrste. Manjak zrakoplova također ograničava zrakoplovne tvrtke u dodavanju mnogo letova.
Postoje i razdoblja slabije potražnje, rekli su čelnici najvećih američkih prijevoznika, Delta Air Linesa, United Airlinesa i American Airlinesa, prozivajući tjedan prije i nakon predsjedničkih izbora u SAD-u u utorak.
Prijevoznici su se utrkivali u dodavanju sjedala između SAD-a i Europe kako bi zadovoljili potražnju za putovanjima nakon pandemije.
To nakupljanje nije bilo samo tijekom vršnih mjeseci. Rukovoditelji su primijetili da bilježe veću potražnju za Europom u predsezoni jer putnici žele pobjeći od vrućih ljetnih temperatura i gužve. Kao rezultat toga, dodali su i letove izvan razdoblja najvećeg prometa.
Kapacitet zračnog prijevoza između SAD-a i Europe u četvrtom tromjesečju neznatno je manji nego prošle godine, ali je viši nego 2019. i gotovo dvostruko veći od iznosa u istom razdoblju 2021., navodi Cirium.
"Očekujem da će cijene zrakoplovnih karata [za Europu] biti niske sljedeće godine", rekla je Hayley Berg, glavna ekonomistica Hoppera.
Sada, nakon dvije velike godine za europska putovanja, mnogi su kupci tek završili svoja velika putovanja u popularna odredišta kao što su Španjolska i Italija, što znači da manje ljudi može popuniti mjesta izvan sezone.
"Nije kao da ima toliko plodova koji nisko lebde i gdje bi zrakoplovne tvrtke mogle ispisivati novac kao prošle godine", rekao je Scott Keyes, osnivač putničke aplikacije Going, koja je prije bila poznata kao Scott's Cheap Flights.
Zračni prijevoznici tradicionalno snižavaju letove izvan sezone, no ove su godine još jeftiniji.
"To je znak", rekao je Keyes. "Kada moraju izaći i sniziti, moraju zadovoljiti potražnju."
Kako putnicima ne bi bilo dosadno s europskim uporištima za odmor kada sljedeće godine dođe vrhunac sezone putovanja po toplom vremenu, zrakoplovne tvrtke isprobavaju nove stvari. United Airlines primijetio je da su mnogi klijenti već otputovali u velike europske gradove, a zrakoplovni prijevoznik planira proširiti svoj raspored sljedeće godine na neutabanija odredišta kao što su Grenland i Mongolija.
"Također možemo financijski poslovati jednako dobro izvan naših partnerskih centara", rekao je glavni komercijalni direktor Uniteda Andrew Nocella na razgovoru o zaradi prošlog mjeseca. "Tako da gledamo po cijelom svijetu, tražimo nove destinacije, tražimo vruće destinacije i destinacije, što je najvažnije, na njima možemo zaraditi."