Dok prodaja pametnih telefona domaćih proizvođača raste, prodaja Appleovog modela iPhone bilježi snažan pad.
Između siječnja i ožujka, Apple je prodao 9,8 milijuna iPhonea u Kini, što je devet posto manje nego prije godinu dana.
Tržišni udio američke tvrtke na kineskom tržištu pao je na 13,7 posto, nakon što je u istom razdoblju prošle godine iznosio 15,6 posto. To je gurnulo Apple na peto mjesto na ljestvici najvećih proizvođača pametnih telefona u Kini, prema preliminarnim podacima tvrtke za istraživanje tržišta IDC.
Unatoč padu, Apple je bio jedini nekineski proizvođač koji se našao među pet najvećih proizvođača pametnih telefona u Kini.
Najveći dio tržišta zauzeo je kineski konkurent Xiaomi u prvom kvartalu. Tvrtka, čija ponuda proizvoda obuhvaća sve od pametnih telefona preko kućanskih aparata do električnih vozila, prodala je 13,3 milijuna pametnih telefona na domaćem tržištu u prvom kvartalu, što je 39,9 posto više nego prije godinu dana. Pekinške subvencije prilagođene potrošačima povećale su potražnju za jeftinijim proizvodima, izvijestila je njemačka novinska agencija dpa.
Apple se posljednjih godina suočava sa sve većom konkurencijom u Kini. Dok je u zadnjem kvartalu prošle godine još uvijek s tijesnom razlikom vodio na ljestvici najvećih proizvođača pametnih telefona u zemlji, ove je godine morao priznati poraz ne samo Xiaomiju, već i jednako kineskim Huaweiju, Oppu i Vivu.
Analitičari kažu da bi se potražnja mogla smanjiti u nadolazećim tromjesečjima zbog trgovinskog spora između Pekinga i Washingtona, jer uzvratne carine povećavaju troškove za poduzeća i štete raspoloženju potrošača.