svijet.hr
25. Studeni 2025.
  • Društvo
  • Geopolitika
  • Mojbiz
  • Kultura & Scena
  • Sport
  • Lifestyle
  • Tehno
  • Komentari
search
highlight_off
person
personPrijavi se u svoj SVIJEThr profil. disabled_by_default
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

Zaboravljena lozinka?

Nemaš korisnički račun? Registriraj se!

passwordZaboravljena lozinka? disabled_by_default

Unesite e-mail s kojim ste se registrirali i poslat ćemo vam link za resetiranje lozinke.

*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

assignmentRegistracija disabled_by_default
*
*
*
*
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

*
Veleučilište Edward Bernays
TURIZAM:

Hrvatska, Italija i Grčka zajedno u promociju na daleka tržišta uz UN Tourism

Hrvatska, Italija i Grčka zajedno u promociju na daleka tržišta uz UN Tourism

Program DHT-a (Dana hrvatskog turizma)  u Dubrovniku je počeo okruglim stolom o "revoluciji u turizmu", odnosno promjenama koje zahvaćaju tu industriju i lokalno i globalno

STUDENI
21
2025

Piše:

Svijet.hr

Hrvatska, Italija i Grčka kreću u zajedničku promociju na dalekim tržištima od iduće godine, a u suradnji sa svjetskom organizacijom UN Tourism, kreću i u veću promociju manje poznatih destinacija, ulaganja i održivih praksi u upravljanju turizmom, istaknuo je ministar turizma i sporta Tonči Glavina na DHT-u.

Program DHT-a (Dana hrvatskog turizma) u Dubrovniku je počeo okruglim stolom o "revoluciji u turizmu", odnosno promjenama koje zahvaćaju tu industriju i lokalno i globalno, na kojemu su uz ministra Glavinu sudjelovale ministrice turizma Italije i Grčke Daniela Santanche i Olga Kefalogianni te nova glavna tajnica UN Tourisma Shaikha Nasser Al Nowais, koja na dužnost stupa 1. siječnja 2026.

One su potvrdile predanost zajedničkom cilju da se kroz zajedničku promociju promoviraju sve tri zemlje, a zapravo i Europa kao destinacija, posebice njezina manje turistički 'razvikana' mjesta i regije, i posebice izvan ljetnih mjeseci.

Inicijativa za to je došla od ministra Glavine, koji je izjavio da je ovo "prvi puta da se na DHT-u nađe toliko stranih turističkih lidera", koji su došli sa svojim suradnicima i predstavnicima tvrtki, jer su, dodao je, i vrijeme i trendovi u turizmu takvi da treba više međunarodne suradnje za provedbu održivih politika koji su trend u turizmu u cijelom svijetu, a Hrvatska u tome među 'pionirima'.

- Iako smo konkurenti na Mediteranu, i iako ćemo se i dalje uspoređivati, zajedničko podneblje, more i slični turistički proizvodi, daju priliku za veću suradnju tri zemlje i kao članice EU-a u promociji na dalekim tržištima, poput SAD-a, Indije, Južne Koreje i drugih. Također ćemo uskoro i EK poslati prijedlog da se u novom financijskom razdoblju nađe više novca za ulaganja u razne turističke projekte koje vode ka održivosti, borbi s klimatskim promjenama i drugim izazovima. I u tome je Hrvatska već imala važnu ulogu s provedbom projekata iz NPOO-a, a i s uvođenjem prve nagrade za održivi turizam u Hrvatskoj među prvima je zemljama u Europi i šire. Te nagrade ćemo dodijeliti prvi puta u petak na završnici DHT-a u tri kategorije, a želja nam je da i to bude primjer za druge zemlje, i ima ih već koje žele to primijeniti, poručio je Glavina.

Održivost turizma i suradnja top teme i u Italiji i Grčkoj, i cijelom svijetu

Hrvatsku i njezin zakonski i politički okviri za održivo upravljanje turizmom pohvalila je i Nasser Al Nowais, istaknuvši i njezinu aktivnu ulogu u radu UN Tourisma, koja želi pomoći svim načinima, pa i financijski da turizam bude održiv, da se razvija i u do sada turistički nerazvijenim područjima svijeta jer svim donosi korist i prihode.

- Nije stvar samo u održivosti nego i u upravljanju odredištima u čemu su lokalne zajednice jako važne i treba im pomoći. Partnerstvo je za to najbolje rješenje, i održivost u turizmu s time ima puno veze. Zato ću u svom radu slijediti taj smjer, i stoga mi je drago da sam u Hrvatskoj, u Dubrovniku, gdje vidim i čujem puno dobrih primjera politika održivosti turizma. To je važno i za Europu, koja je i dalje po posjećenosti najjača svjetska turistička regija, ali sve više raste i u Africi, na Bliskom istoku i u Aziji, a veliki potencijal vidim i u Južnoj Americi, kazala je Nasser Al Nowais.

Talijanska ministrica Santanche rekla je da Italija ove godine ima dobre rezultate u turizmu te velike poraste s dalekih tržišta te da očekuju za ovu godinu 3 do 5 posto veći fizički rast nego lani, što je za Italiju ocijenila jako dobrim.

- Održivost je top tema i kod nas, jer 75 posto svih turista koji dođu u Italiju posjećuju samo naših desetak regija, a mi želimo da se to proširi jer ima potencijala i to je ne samo održivo, nego i ekološko te socijalno-ekonomski važna tema. Puno se priča i piše u medijima o "overtourismu" i masovnosti u nekim destinacijama, dok su mnoge vrijedne manje posjećene i to želimo promijeniti. Kod nas u turizmu radi više od tri milijuna ljudi i zasigurno ima prostora još za razvoj, za smanjenje sezonalnosti koja je još velika, i to nije dobro. Za sve su i tu važne i nacionalne i lokalne politike, ali i da mladi ostaju u zemlji i rade u turizmu, poručila je Santanche.

Slično je rekla i grčka ministrica Kefalogianni, upozorivši da se svi trebaju prilagođavati i promjenama u potražnji i potrošnji turista nakon pandemije, i upravo tu održivost ima svoju ulogu jer putnici žele jesti, noćiti i doživjeti iskustvo kao lokalci.

- U Grčkoj smo već lani premašili 2019. i ostvarili nove rekorde te očekujemo i veće prihode za 12 posto nego lani. No, najvažnije je naći dobre održive strategije i ravnotežu, a više od rekordnih rezultata željeli bismo da se turistički posjećuju i područja u Grčkoj koja se do sada baš i nisu. To bi bio održiv turizam i na tome radimo jer to i snaži ekonomiju, ali su za to važni i političari i drugi lideri i suradnja. Zato je hrvatska inicijativa dobrodošla i njezini primjeri iz prakse, istaknula je Kefalogianni.

Glavina upozorio na cijene za 2026.

Ministar Glavina je upozorio, a odgovarajući na pitanje novinara o važnosti cijena, da se nada da će ga sektor poslušati i za iduću godinu zadržati ovogodišnje cijene, ili ako ih povećavaju da to prate ulaganja i rast kvalitete.

- Cijene su svuda u svijetu rasle, svi se bore s inflacijom, a turisti će prema istraživanjima iduće godine manje trošiti na putovanjima i tome se treba prilagoditi. Povećanje cijena bez ulaganja nema smisla, niti da oni koji se zalete u početku kasnije to snižavaju zbog manje potražnje. Treba biti oprezan i pažljivo osluškivati i partnere, i trendove, i nastojati zadržati i cjenovnu i svaku drugu konkurentnost hrvatskog turizma, zaključio je Glavina.

Ključne riječi: dani hrvatskog turizma, hrvatski turizam, tonči glavina, daniela santanche, mato franković, dubrovnik, olga kefalogianni, un tourism, shaikha nasser al nowais
PODIJELI
VIJEST

MOŽDA ĆE VAS INTERESIRATI
STUDENI
21
2025
<
>
  • Tvrtke gube do 40 % mogućih koristi od umjetne inteligencije zbog nedostatka strategije za upravljanje talentima
    Tvrtke gube do 40 % mogućih koristi od umjetne inteligencije zbog nedostatka strategije za upravljanje talentima
    Čak 88 % zaposlenika diljem svijeta već koristi neki oblik umjetne inteligencije (AI) u svakodnevnom radu, pokazuje najnovije globalno istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke EY Work Reimagined 2025.
    21.11.2025.
  • Brodarski institut definitivno ugašen
    Brodarski institut definitivno ugašen
    Država je odlučila da će definitivno ugasiti Brodarski institut, nekoć vrijednu znanstvenu instituciju koja rapidno propada posljednjih godina.
    21.11.2025.
  • Krah na tržištu kriptovaluta
    Krah na tržištu kriptovaluta
    ​​​​​​​Raspoloženje na tržištu kriptovaluta u posljednje vrijeme ponekad je brutalno, pri čemu je svaki pokušaj probijanja prema gore odmah uništen, a zatim slijedi još niže dno.
    21.11.2025.
  • Spar preuzima Unimarktove trgovine
    Spar preuzima Unimarktove trgovine
    Austrijski Spar za nepoznatu cijenu preuzima 23 poslovnice trgovačkog lanca Unimarkt koji se povlači iz trgovine prehrambenim proizvodima.
    21.11.2025.
  • Hrvatska, Italija i Grčka zajedno u promociju na daleka tržišta uz UN Tourism
    Hrvatska, Italija i Grčka zajedno u promociju na daleka tržišta uz UN Tourism
    Program DHT-a (Dana hrvatskog turizma)  u Dubrovniku je počeo okruglim stolom o "revoluciji u turizmu", odnosno promjenama koje zahvaćaju tu industriju i lokalno i globalno
    21.11.2025.
  • Njemačka auto industrija izgubila je više od 48.700 radnih mjesta u godinu dana
    Njemačka auto industrija izgubila je više od 48.700 radnih mjesta u godinu dana
    Njemačka automobilska industrija izgubila je više od 48.700 radnih mjesta u razdoblju od jedne godine, prema najnovijim podacima njemačkog statističkog ureda Destatis.
    21.11.2025.
  • Končaru dodijeljen certifikat Employer Partner za izvrsnost u upravljanju ljudskim potencijalima
    Končaru dodijeljen certifikat Employer Partner za izvrsnost u upravljanju ljudskim potencijalima
    SELECTIO Grupa, vodeća grupacija za savjetovanje u ljudskim potencijalima, dodijelila je KONČARU certifikat Employer Partner kojim se tvrtka svrstava u prestižan krug poslodavaca prepoznatih po najvišim standardima upravljanja ljudskim potencijalima.
    21.11.2025.
  • Tokić uvršten na Zagrebačku burzu
    Tokić uvršten na Zagrebačku burzu
    Nakon uspješno zaključenog procesa inicijalne javne ponude, tvrtka Tokić d.d. svečano je danas obilježila uvrštenje svoje dionice na službeno tržište Zagrebačke burze. Dionice imaju ISIN oznake HRTOK0RA0001 te burzovnu oznaku TOK.
    21.11.2025.
  • ADNOC vjerojatno novi vlasnik Naftne industrije Srbije
    ADNOC vjerojatno novi vlasnik Naftne industrije Srbije
    Nakon što je objavljeno da su ruski vlasnici pristali prodati svoj udio vlasništva u Naftnoj industriji Srbije, u javnosti se nagađa da bi Nacionalna naftna kompanija Abu Dhabija ADNOC mogla biti najvjerojatniji kupac njihovih 56,15 posto.
    21.11.2025.
  • Bitcoin se napokon počeo oporavljati
    Bitcoin se napokon počeo oporavljati
    Kripto entuzijasti u utorak trljaju oči od čuđenja jer digitalna imovina nadmašuje američke dionice, čini se prvi put u tjednima ili mjesecima.
    21.11.2025.

Najčitanije

HLADNJACI

Kako duže očuvati hranu svježom u hladnjaku

ISTRAŽIVANJE

Tvrtke gube do 40 % mogućih koristi od umjetne inteligencije zbog nedostatka strategije za upravljanje talentima

NAORUŽAVANJE

Njemačka se ubrzano naoružava

NBA

Dončićev podvig za antologiju

TURIZAM I AI

Hrvatski hotelijeri još ne prepoznaju značaj umjetne inteligencije

IZBORI

Siniša Karan je novi predsjednik Republike Srpske

REFERENDUM

Slovenci na referendumu glasali protiv zakona o potpomognutom samoubojstvu

SERIE A

Milan pobijedio Inter u derbiju

Banner sekcija Najčitanije - Detalji vijesti - test banner
  • Impressum
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uvjeti korištenja
svijet.hr

Copyright (c) svijet.hr. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.  |  Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće

Kolačiće koristimo za prilagođavanje sadržaja i oglasa, za pružanje značajki društvenih medija i za analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašoj upotrebi naše web-lokacije s našim društvenim medijima, oglašivačkim i analitičkim partnerima koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im dali ili koje ste prikupili iz upotrebe svojih usluga.
Prihvaćam sve kolačiće Prihvaćam odabrane Postavke kolačića Ne prihvaćam