Projekcije konzultantske tvrtke Deloitte pokazuju da će njemačko tržište električnih automobila rasti mnogo sporije nego što se vlada nadala.
Do 2030. očekuje se samo 11,2 milijuna potpuno električnih vozila na cestama, što je 3,8 milijuna manje od cilja od 15 milijuna, prema Deloitteovim projekcijama.
Sada već raspala njemačka koalicijska vlada postavila je 2021. cilj da Njemačka postane vodeće tržište električne mobilnosti, ciljajući na najmanje 15 milijuna potpuno električnih automobila do 2030., isključujući hibridna vozila.
Kina dominantna
Međutim, Kina ostaje dominantan igrač na globalnom tržištu električnih automobila.
Iznenadna odluka njemačke vlade da ukine subvenciju za električne automobile u prosincu 2023., zbog proračunskih ograničenja, smanjila je prodaju.
"Za promicanje prihvaćanja električne mobilnosti ključni su pouzdani okvirni uvjeti jer je tvrtkama potrebna sigurnost planiranja", rekao je Harald Proff, voditelj Deloitteovog automobilskog odjela.
Procjena od 11,2 milijuna temelji se na modelu koji uzima u obzir varijable kao što su cijene struje i benzina, stope osiguranja automobila i poticaji za kupnju.
Optimizam, ali...
Od 1. listopada u Njemačkoj je registrirano gotovo 1,6 milijuna električnih automobila, prema podacima Uprave za motorni promet te zemlje.
Istraživanje Deloittea na 1000 ispitanika pokazalo je da 40% podržava planirano postupno ukidanje novih vozila s unutarnjim izgaranjem u EU planirano 2035., dok se 36% tome protivi. Preostalih 24% je neutralno po tom pitanju.
Konzultanti Deloittea optimistični su glede globalnog porasta električnih automobila.
"Tvrtke bi trebale ulagati više u istraživanje baterija kako bi smanjile cijene vozila i povećale prihvaćanje e-mobilnosti", rekao je Proff, pozivajući automobilsku industriju da napreduje s inovacijama.
Istraživanje je provedeno krajem listopada. Prema podacima Deloittea, sudjelovalo je 1000 ljudi starijih od 18 godina.