svijet.hr
15. Svibanj 2025.
  • Društvo
  • Geopolitika
  • Mojbiz
  • Kultura & Scena
  • Sport
  • Lifestyle
  • Tehno
  • Komentari
search
highlight_off
person
personPrijavi se u svoj SVIJEThr profil. disabled_by_default
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

Zaboravljena lozinka?

Nemaš korisnički račun? Registriraj se!

passwordZaboravljena lozinka? disabled_by_default

Unesite e-mail s kojim ste se registrirali i poslat ćemo vam link za resetiranje lozinke.

*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

assignmentRegistracija disabled_by_default
*
*
*
*
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

*
Veleučilište Edward Bernays
GEJMING:

Rekordan rast hrvatske gejming industrije

Rekordan rast hrvatske gejming industrije

Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, pokazalo je kako je protekle godine u realizaciji popularnih gejming naslova sudjelovalo čak 532 zaposlenih, najviše do sada.

LISTOPAD
22
2024

Rekordan broj zaposlenih, decentralizacija prihoda te iznimna popularnost hrvatskih igara na globalnoj sceni trendovi su koji su obilježili hrvatsku industriju videoigara u 2023. godini.

Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, provedeno u suradnji s A1 Hrvatska, pokazalo je kako je protekle godine u realizaciji popularnih gejming naslova sudjelovalo čak 532 zaposlenih, najviše do sada. Osim toga, u usporedbi s 2019. udvostručio se broj poduzeća s više od deset zaposlenika, a po prvi puta deset najvećih gejming tvrtki nije generiralo većinu prihoda nacionalne industrije.

Istraživanje je otkrilo i kako hrvatske igre uživaju iznimnu popularnost na globalnoj razini. Naime, one su među igračima koji koriste platformu Steam bile čak tri puta zastupljenije nego naslovi proizvođača iz drugih zemalja. Pored toga, zanimljiv je i podatak kako je 68 posto nacionalnih proizvođača u procesu razvoja videoigara koristilo umjetnu inteligenciju, što upućuje na činjenicu kako se sve više studija za ubrzanje razvoja, poboljšanje kreativnih procesa te optimizaciju produkcije igara oslanja na ovu tehnologiju.

„Podaci pokazuju kako je hrvatska gejming industrija u protekloj godini doživjela procvat i postala prepoznatljiva na svjetskoj sceni. Trenutno se u Hrvatskoj razvija preko 150 videoigara što je rezultat kreativnosti profesionalaca, ali i kontinuiranog rada i ulaganja u tehnološke inovacije. Posebno nas raduje činjenica da se tržište ravnomjerno razvija i raspodjeljuje među većim brojem gejming studija, jer to doprinosi dugoročno održivom rastu industrije. Osim toga, ključan je podatak da je čak 23 posto studija odustalo od financijskih prilika koje bi imale potencijalno štetan utjecaj na igrače, kao što su kockarski mehanizmi i nepošteno reklamiranje. Znak je to visoke razine profesionalnosti i etičnosti koji su iznimno važni preduvjeti kvalitetnog razvoja i budućnosti nacionalne industrije proizvodnje videoigara“, istaknuo je Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara i direktor Gamechuck studija.

U rastu nacionalne industrije videoigara iznimno je važna i podrška institucija. Zakonom o audiovizualnim djelatnostima iz 2018. godine proizvodnja videoigara definirana je kao audiovizualna djelatnost čime je stvoren pravni okvir za njen daljnji razvoj. Ministarstvo kulture i HAVC od tada su pružili preko milijun eura poticaja hrvatskoj gejming industriji, a preko milijun eura investicija stiglo je iz fonda Kreativne Europe.

„Kada smo u A1 Hrvatska prije osam godina krenuli razvijati projekte i pružati podršku domaćoj gejming sceni, radilo se o industriji koja je bila u svojevrsnim začecima. Iznimno smo ponosni što smo prepoznali njen potencijal i pridonijeli njenom razvoju u globalnog igrača. Biti dio te priče predstavlja nam više od poslovnog uspjeha, jer smo od samog početka težili postizanju idealne sinergije između inovacije i sigurnosti u gejmingu. Zato naši prepoznatljivi projekti poput A1 Adria League, A1 Student eChallengea i platforme #BoljiOnline nisu samo središta inovacije, zabave i edukacije, već su postali ključni u izgradnji sigurnijeg i kreativnijeg online svijeta. O njihovoj iznimnoj popularnosti svjedoči i činjenica da se za sudjelovanje u 14. sezoni A1 Adria League prijavio rekordan broj natjecatelja, njih više od 3500. Stoga, nastavljamo i dalje osnaživati domaću gejming industriju i zajednicu te zajedno graditi budućnost koja nadilazi granice zabave i pridonosi stvaranju digitalnog svijeta koji inspirira, povezuje i osnažuje“, poručila je Diana Svalina, viša specijalistica za marketinške komunikacije i evente, A1 Hrvatska.

Ključne riječi: gejming, gejmeri, gejming industrija
PODIJELI
VIJEST

MOŽDA ĆE VAS INTERESIRATI
LISTOPAD
22
2024
<
>
  • Samsung preuzima FlaktGroup za 1,7 milijardi dolara
    Samsung preuzima FlaktGroup za 1,7 milijardi dolara
    U najvećoj akviziciji južnokorejske tvrtke u osam godina, kupit će proizvođača sustava klimatizacije i grijanja od privatne investicijske grupe Triton.
    22.10.2024.
  • Google testira AI pretraživanje na svojoj početnoj stranici
    Google testira AI pretraživanje na svojoj početnoj stranici
    Googleov nepokolebljivi gumb za pretraživanje ima novog susjeda: AI način rada.
    22.10.2024.
  • Airbnb pokrenuo redizajniranu aplikaciju
    Airbnb pokrenuo redizajniranu aplikaciju
    Airbnb je u utorak pokrenuo redizajniranu aplikaciju kako bi pokazao nastojanja tvrtke da putnicima omogući rezerviranje usluga, poput cateringa i osobnog treninga, u svojim iznajmljenim smještajima.
    22.10.2024.
  • Kina se okreće industrijskim robotima
    Kina se okreće industrijskim robotima
    U prostranom skladištu u šangajskom predgrađu rukovatelji upravljaju desecima humanoidnih robota koji kontinuirano ponavljaju zadatke poput slaganja majica, pripremanja sendviča i otvaranja vrata.
    22.10.2024.
  • Kineska roba s Temua mogla bi preplaviti Europu
    Kineska roba s Temua mogla bi preplaviti Europu
    Donald Trump uklonio je rupu u zakonu koja je omogućavala kineskim trgovcima slanje robe američkim kupcima bez carine. Hoće li sada platforme poput Temua i Sheina preplaviti Europu?
    22.10.2024.
  • Oklahoma nadjačala Denver
    Oklahoma nadjačala Denver
    Košarkaši Oklahoma Cityja Thundera pobijedili su Nuggetse u Denveru 92:87 i vratili prednost domaćeg parketa u polufinalnoj seriji doigravanja NBA lige na Zapadu.
    22.10.2024.
  • Google pristao platiti Teksasu 1,4 milijarde dolara nagodbe o privatnosti podataka
    Google pristao platiti Teksasu 1,4 milijarde dolara nagodbe o privatnosti podataka
    Google je pristao platiti gotovo 1,4 milijarde dolara državi Teksas kako bi riješio optužbe za kršenje prava na privatnost podataka stanovnika te države, rekao je u petak državni odvjetnik Teksasa Ken Paxton.
    22.10.2024.
  • von der Leyen najavila 500 milijuna eura za znanost
    von der Leyen najavila 500 milijuna eura za znanost
    Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen najavila je u ponedjeljak u Parizu paket od 500 milijuna eura za privlačenje istraživača i znanstvenika u Europu.
    22.10.2024.
  • Elon Musk dobio potporu birača za osnivanje svog grada u Starbaseu u Teksasu
    Elon Musk dobio potporu birača za osnivanje svog grada u Starbaseu u Teksasu
    Birači u Južnom Teksasu odobrili su glasački prijedlog za osnivanje Starbasea u Teksasu kao vlastitog grada s razlikom od 212 prema 6.
    22.10.2024.
  • CEO Nvidije: Kina ne zaostaje u umjetnoj inteligenciji
    CEO Nvidije: Kina ne zaostaje u umjetnoj inteligenciji
    Izvršni direktor Nvidije Jensen Huang izjavio je u srijedu da Kina "ne zaostaje" u umjetnoj inteligenciji i da je Huawei "jedna od najimpresivnijih tehnoloških tvrtki na svijetu".
    22.10.2024.

Najčitanije

REGULATIVA

Na snazi odluka o objavi dodatne, sidrene cijene

PRIJEDLOG ZAKONA

Vlada: Lakši pristup bankarskim uslugama bez dodatnih naknada

OBLJETNICE

Deset  godina Fresh Cornera 

STRAVIČNO

Meksička influencerica ubijena usred live streaminga na TikToku (VIDEO)

DISKOGRAFIJA

Novi album Mire Kadoića - Live at Jazz point

POHVALE

Španjolci: Najbolji veznjak je Modrić

NBA PLAYOFF

Celticsi pobijedili Knickse i smanjili na 3-2

PRODAJA

Starbucks bi mogao prodati poslovanje u Kini

Banner sekcija Najčitanije - Detalji vijesti - test banner
  • Impressum
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uvjeti korištenja
svijet.hr

Copyright (c) svijet.hr. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.  |  Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće

Kolačiće koristimo za prilagođavanje sadržaja i oglasa, za pružanje značajki društvenih medija i za analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašoj upotrebi naše web-lokacije s našim društvenim medijima, oglašivačkim i analitičkim partnerima koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im dali ili koje ste prikupili iz upotrebe svojih usluga.
Prihvaćam sve kolačiće Prihvaćam odabrane Postavke kolačića Ne prihvaćam