Ryanair je kritizirao koncesiju beogradske zračne luke Nikola Tesla, opisavši je kao "veliku pogrešku", a koncesionara VINCI-ja nazivajući "francuskim profiterima".
Govoreći na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Sarajevu, komercijalni direktor Ryanaira, Jason McGuinness, rekao je:
“Jedna od grešaka koje je Beograd napravio je ta što je zračna luka, nažalost, ispod Imate francuske profitere, VINCI, koji rade tamo. Ryanair ubuduće neće letjeti u Beograd. Francuzima je stalo samo do profita, njima nije stalo do razvoja zračne luke, poslovanja, otvaranja novih radnih mjesta”.
Preskupe usluge
Komentari dolaze samo nekoliko tjedana nakon što je niskobudžetni prijevoznik ponovio da neće pokrenuti letove za Beograd, koje je označio kao skupe, piše Ex-Yu Aviation News.
“Beogradski aerodrom je preskup i za nas trenutno nije opcija. Nastavljamo pratiti [srpsko] tržište. Zanimljivo nam je i ako vidimo da potencijal možemo pretvoriti u profit, donijet ćemo odluku o daljnjem širenju tamo”, poručili su iz Ryanaira. Zračni prijevoznik trenutno opslužuje srpsko tržište preko svojih letova za Niš. VINCI je 2018. dobio 25-godišnju koncesiju za beogradsku zračnu luku, koja je u međuvremenu produljena za godinu i pol dana zbog pandemije koronavirusa.
Ryanair je jedan od VINCI-jevih najvećih zračnih partnera u svom portfelju zračnih luka.
Beograd nije u dkusu Ryanaira
Francuski operater beogradske zračne luke ranije je rekao: “Tržište niskotarifnih prijevoznika predstavlja važan dio razvoja beogradske zračne luke. U beogradskoj zračnoj luci već postoji značajan broj letova niskobudžetnih zračnih prijevoznika. Ipak, odluka o uvođenju letova za Beograd je na Ryanairu”.
Unutar bivše Jugoslavije Ryanair ima bazu u Zagrebu koja je pod koncesijom, kao i sezonske baze u Dubrovniku i Zadru. Među glavnim gradovima također služi Podgorici i Sarajevu. Regionalno, zrakoplovni prijevoznik ima baze u Budimpešti, kojom upravlja VINCI, kao iu Bukureštu i Sofiji.